bara jag eller?

0kommentarer

Vet inte om det bara är jag som överreagerar, men Lina är på min sida iaf :P Idag fick jag min julklapp, mat och bio i stan av mamma2. Igår kväll skickade hon och skrev att "Vi har bokat bord...", jaha, insåg att det inte bara är hon och jag som ska till stan utan även hennes sambo samt att jag inte skulle få bestämma var jag ville äta. Äh ok...blev irriterad men visst, det kunde jag släppa (efter lite ältande :P) Så idag kommer de och hämtar mig. När vi kommer till restaurangen säger kyparen "Så ni är andra halvan av sällskapet där?" What? Vi går in och det sitter redan folk vid vårt bort, nämligen hans barn (som jag officiellt aldrig har träffat). Jahapp, snacka om att jag fick ångest, visste inte hur jag skulle bete mig...kändes mycket märkligt... Maten då? Helt ok men inte nåt speciellt, åt fläskfilé med strips, sparris, bearnaise och lite rotfrukter. Den stora poängen var efterrätten. Jag åt Tobleroneparfait, med hallonsås, blåbär och röda vinbär. Helt sanslöst gott!! :D
 
Till slut blev det dags för bion "Micke och Veronica". Är inte alltid jätteförtjust i svenska filmer så var lite skeptisk, jag hade valt en annan men det var deras förslag. Måste dock säga att filmen var betydligt bättre än jag trodde, så det var ju bra. Den hade många poänger och jag fick skratta en hel del, dessutom lite sorglig också. Nu är jag hemma igen iaf och visst det var trevligt, men lite förberedelse på att det inte bara var vi två som skulle på middag hade ju varit trevligt!
 
Annars idag har jag gått 30+30 min för att fika hos mormor och morfar. Började snö på vägen dit så jag var inte jättelycklig direkt. På vägen hem hade det kommit flera centimeter och nu blåser det dessutom halv storm ute. Jodå, överlag en jättelyckad dag :P Hoppas er helg går bättre än min!
Butlers Hörna, film Micke & Veronica, ångest,

Kommentera

Publiceras ej