söndag igen

0kommentarer

Att tiden går fort har väl alla märkt. Det är måndag och så fredag så är det måndag igen. Så nu sitter jag här, söndagskväll och bävar lite för veckan som kommer. Det är nämligen dags för de nationella proven i svenska, imorgon är det två prov och på onsdag ytterligare två stycken. Tycker det är helt sjukt att det ska vara två prov på en dag, 80+70 minuters provsituation är mycket, speciellt för 12-13åringar. Men tyvärr får ju inte jag bestämma utan det är bara att beska med det. Enda dagen jag verkligen var tvungen att åka halv ett från jobbet så blev det en situation att reda ut så jag inte hann öppna proven. Tur jag är på jobbet tidigt imorgon så jag hinner glutta lite på dem då. Lite spänd över hur de ser ut.
 
Men ja, söndag. Började dagen med att träna lite, hör och häpna, blev 30min zumba (hittat massor av videos på youtube som man kan följa, roligt). Sedan blev det en annorlunda frukost, en liten smoothie, en näve mandlar, en liten yoghurt med flingor, solrosfrön, linfrön och kanel. Känns som det både finns nyttiga och onyttiga inslag, men med tanke på alla olika typer av matråd det finns nuförtiden så kan man aldrig vinna. Efter handlingen blev det fika hos mormor och morfar, passade på att ta bort snön som rasat från taket, riktigt tung blötsnö, inte kul.
 
Nu ska jag låta lacket torka (det får ni se på onsdag) medan jag tittar på ett avsnitt av "The Walking Dead".
Hoppas ni haft en bra helg!
godnatt
nationella prov, zumba,

Kommentera

Publiceras ej