påsklovet

0kommentarer

Veckan började bra men sjönk tyvärr sedan. Känslan av att vara ensam fast man inte vill men man orkar inte umgås. Svår nöt att knäcka, liksom moment 22. Igår var jag lite desperat så då dammsugade jag till och med bara för att ha nåt att göra, och det är fasen illa för att vara jag :P
 
Men i veckan dårå. I måndags var jag hos Jessica ett par timmar. Bebismys, prat och skratt. Händer alldeles för sällan. I onsdags var jag hos mormor och morfar först, vi fikade, tog en liten skogspromenad (konstigt hur morfar med Parkinson som knappt kan gå, fixar att gå på en stenig stig...), såg massa blåsippor och tog en glass i solen. Sedan åkte jag till Lilla Blå och åt lunch, påsktallrik, ihop med min bok. Efter lite strosande i affärerna slutade Lina jobbet så då tog vi en fika (ja, mycket fikande blev det den här dagen). Trevlig och bra dag!
 
Känns lite sorgligt att titta på sista bilden. Det här huset har morfar gjort från grunden, ritat och byggt det. Det är ett bra hus med en härlig och annorlunda trädgård. Så mycket minnen... Nu undrar jag varje gång jag är där, hur länge kommer de kunna bo kvar? När måste de sälja? Vem ska bo i deras hus sedan?
Avslutar veckan med att diska, försöka få ordning på köksavloppet (tänker att det är väl meningen att vattnet faktiskt ska rinna ner och försvinna?) samt glor på tv. Verkligen en superbra dag, eller inte... Dessutom superblåsigt och grannen har något som står och slår på balkongen, blir galen. Men soligt och fint iaf :D
 
Önskar er en bra vecka! Snart fredag igen =)
blåsippor, familjen, påsklov,

Kommentera

Publiceras ej