hemskt...

1kommentarer

Att världen är orättvis det vet vi ju. Inget jag vill acceptera men kan tyvärr inte göra så mycket åt det...Att livet dessutom kan vända på en sekund är något man får påmint för sig emellanåt...
 
Idag fick jag veta att en mycket trevlig kille, född och uppvuxen här, dog i en jaktolycka igår. Nisse var lika gammal som min lillebror Filip så när de var bebisar umgicks deras mammor lite. När de gick på mellanstadiet hade jag praktik på deras skola innan jag började plugga till lärare. Kände honom inte men jag har alltså sett honom sen dess till och från ända upp i vuxen ålder. Så igår dog han, endast 28 år gammal....
 
Tänker på honom, hans familj, vänner... Men jag tänker även på de andra i jaktlaget. Hur olyckan än gått till, vems misstaget än var, så kan det inte vara lätt att leva med det. Särskilt inte för den stackare som höll i vapnet...fy för att leva med något sådan... Aldrig gillat vapen och detta gjorde inte saken bättre, sker tyvärr för många olyckor vid jakt...
 
Finns ingenting man kan säga i såna här situationer som gör det bättre...men det ger en helt klart en tankeställare...
 
<3
 
 
död, jaktolycka,

1 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

03 Sep 2014 21:13

Usch, hemskt... :(

Svar: ja...för alla, familj och släkt, vänner, de andra i jaktlaget och han som höll i vapnet....fy...
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej