virkavirkavirka

0kommentarer

Efter att ha stickat en halsduk till mig så ville Alex ha en vilket hon fick. Sedan har jag virkat. Ville testa och se om jag kunde och det kunde jag. Sydde de sista stygnen på födelsedagsfesten så att min söta lilla brorson kunde få sin nya leksak. Är faktiskt riktigt nöjd över resultatet. Så pass nöjd att jag gjorde en till och gav till Elins son Nils.
 
Bror verkar uppskatta den virkade kaninen, han tog ett rejält grepp om den och släppte inte :D
Till Nils gjorde jag en hund istället, lite mindre öron bara.
 
Beskrivningarna är från Svarta Fåret och garnet heter Tilda (hälften bomull hälften akryl) och finns i massa fina färger. Garnet är ganska tjockt, virknålen ska vara en 3a men jag virkar så hårt att jag använder en 3,5 och det blir ändå tätt och bra. Har aldrig virkat såna här beskrivningar men det har gått riktigt bra. Roligt!
 
 
 
Svarta Fåret, Tilda, virka,

Kommentera

Publiceras ej