fest, uttråkad, mat

0kommentarer

 I torsdags hade vi fest med jobbet. Vi grillade kött och grönsaker på skolgården, lekte lite och sedan gick vi in och fikade samt spelade lite spel. Mycket trevligt!
 
 
Sedan har vi ju varit lediga, vilket är otroligt skönt, men jag har samtidigt varit väldigt uttråkad och inte orkat göra nåt speciellt. Vi var som vanligt hos moster på nationaldagsfika igår men sen låg jag typ i soffan hela dagen. Baloo och jag sov en timme i fåtöljen sen kände jag att nåt måste jag göra, så då blev det en liten cykeltur och lite andel. På kvällen sov jag i soffan typ halv10-11. Tittade ytterligare på tv och gick och lade mig runt 2. Trodde det skulle vara svårt att sova men nejdå, sov nästan ända till 12 idag. Vet inte vad det är med mig......
 
För att muntra upp mig själv lite fixade jag en mumsig middag. Stekte flankstek hård på ytan men blodig inuti, som jag skivade och så blandade med ett hack av gröna+svarta oliver, soltorkad tomat, smågurkor, vitlök, worcestershiresås, fisksås, lime och lite olja. Till det fräste jag zucchini, sparris och körsbärstomater och sköljde ur pannan med balsamicovinäger och lite vatten.
 
Som jag säger, en jäkla tur att man åtminstone kan laga mat ;-)
Efter lite åska och rejält med regn idag ser det lite ljusare ut nu. Ikväll blir det att åka till centrum med mamma, Conny och moster för att äta.
Hoppas ni har en bra långhelg!
 
 
balsamico, flankstek, frästa grönsaker, grilla,

Kommentera

Publiceras ej