festhelg 2014

0kommentarer

Första helgen i juli varje år, då är det dags för sommarens största arrangemang i centrum - Karnebåtfestival! Det är marknadsstånd, tivoli, musikkryss, talangjakt, öltält, uppträdanden, dans och karnevalståg. Det är mer folk i centrum än under hela året, typ :P Jag älskar det. Det är så roligt att få festa loss samtidigt som man kan äta en munk och titta på folk.
 
I fredags var jag ute och åt med mamma+man, moster, mamma2+sambo. Vi satt länge på restaurangens veranda och åt, drack och pratade. Det hade ju äntligen blivit riktigt sommarväder så trots att klockan var halv tio när vi gick därifrån hade jag kortärmat. Vi gick en sväng och tittade på försäljningen, folket i karusellerna och jag åt en munk med minimarshmallows :D Sedan gick vi till puben och drack några cider innan vi åkte hem. Det var ganska lite med folk i öltältet men det brukar vara så på fredagen. På lördagen blev det mer och det var ju tur.
 
På lördagen åkte vi ner runt tre och åt mat ihop, samma gäng som på fredagen. Vid fyra var karnevalståget, mest sambadansare men även många från dansskolorna i närheten. Såå kul och se! Vid fem åkte jag hem för att öppna dörren till förfesten. Tog tid innan alla kom men typ halv 8 var alla på plats. Vi satt ute på uteplatsen och drack, pratade och lyssna på musik i sommarvärmen. Kändes som förr i tiden...
 
 
 
Vi gick ner till centrum (glada men inte fulla) för att lyssna på Rydell & Quick som skulle spela, så himla bra! Riktigt rockiga, snygga och ger verkligen fullt ös hela tiden.
 
 
Obs! Titta på trummisen här ovanför mmmm vilken sötnos ;)

Alex och jag gick även en sväng till nattklubben. Vi tog två snabba shots (välbehövliga :P ) och dansade lite, sjukt varmt och verkligen fullpackat med folk. Träffade en del människor som man bara ser på karnebåten, alltså en gång om året, kul. Klockan blev alltför fort 2 och allt stängde ner. Det blev en tripp till ett matstånd som sålde thai innan jag vandrade hem. Härligt ljust och varmt ute. Kändes väldigt vemodigt att det var slut redan, gick alldeles för fort....men kul var det!
Karnebåtfestival, Rydell & Quick, karnevalståg,

Kommentera

Publiceras ej