böcker = <3

0kommentarer

Vilket tur att det finns böcker. Vet inte hur jag skulle överleva annars. Är så underbart att få läsa om andra världar, personer, få drömma sig bort, få idéer och bekräfta vissa tankar man har. Vet att det finns människor som aldrig läser. Undrar hur det känns? Måste väl vara ett torftigt liv? För även om man är en person som upplever mycket saker själv så kan man ju inte hinna med allt eller?
 
Jag läser mycket iaf =) Igår spenderade jag återigen en dag i mammas och Connys sommarstuga. Läste (blev 140sidor), solade och badade. Låg i hängmattan, på gräsmattan och på bryggan. Behöver ju omväxling ;)
 
 
Läste det sista i Alex Marwoods bok "Onda Flickor". Fått låna den av Sofia, en mycket bra bok. Man får två historier i ett. 1986 handlar det om två flickor som blir satta i fängelse för att de mördat en fyraårig flicka. Nutid, en mördare som härjar i en liten engelsk stad och journalisterna hopas för att få del av historien.
 
Det är en skrämmande bok och när jag läste om de två flickornas liv och öden blev jag arg över den orättvisa historien, uppväxtvillkor och kände frustration över människor. Men det är en bra thriller och man får historien livligt uppspelad framför sig. Helt klart värd att läsa, men bara om du vill bli lite skrämd :P
 
Onda flickor (pocket)
 
 
Nu har jag påbörjat nästa bok. Det blir en historisk bok om Julius Ceasar av Conn Iggulden, första delen heter "Roms Portar".
Vad läser ni?
Alex Marwood, Onda Flickor, böcker och läsning,

Kommentera

Publiceras ej