17/2 :-)

0kommentarer

Igår den 17 februari hade Alexandra och Sandra namnsdag och det var min lillebrors födelsedag! När jag var 7 år fick jag alltså en lillebror i namnsdagspresent! Snacka om att jag blev överlycklig :-)
 
Igår åkte jag alltså till stan för att bjuda lillebror på lunch, thaibuffé mums. Därefter gick vi till hans nya gym och tittade hur det såg ut, kommer bli mycket fint när det är klart. Sedan gick jag en sväng på stan, träffade min gamla tupperware-gruppledare för en kopp kaffe och så gick jag hem till lillebror för te och semla. Var en mycket trevlig dag!!
 
Blev dock inte mycket shoppat, ett nagellack till mig själv och så beställde jag ett par nya glasögon. Köpte ju nya i höstas men har känt att dem inte har stämt. Optikern bytte glasen en gång men de har ändå inte funkat så nu beställde jag tid i stan för en synundersökning och den optikern förstod varför jag haft ont i huvudet för hon tyckte jag skulle ha andra glas. Så nu blir det ett par lila plastbågar. Vet inte riktigt men det blir säkert bra.
 
Enda jobbiga med gårdagen var att jag redan på morgonen fick ont i huvudet. Kände det redan när jag vaknade men så efter duschen började det flimra framför ögonen och värken tilltog. Tog en och flimret gick över, har ju ofta ont i huvudet så tänkte inte mer på det. Men när jag sedan satt på bussen blev värken värre, visste inte var jag skulle ta vägen. Blev dessutom illamående, matt och kallsvettig. Var riktigt risig. Tänkte att tabletten snart skulle kicka in men icke. När jag väl kom till stan blev det till att stappla in på ett apotek och köpa snabbverkande värktabletter och så in på kiosken för att köpa en cola. Satt på en bänk ett tag innan jag orkade röra mig. Första timmen i stan var ganska misslyckad, stapplade runt och inget blev handlat. Men när det väl blev dags för lunch så hade tabletten gjort sitt, även om den inte försvann så blev värken bättre. Fast det var läskigt....usch...kanske skulle söka läkare? Hmmm.....
 
Så var min namnsdag och Filips födelsedag avklarad. Hyfsad dag! Såhär dagen efter namnsdagen har Alex och jag firat den samt Vilgots 3-månaders-dag med lunch i viken, en promenad och en glass. Mycket trevligt!
 
Hoppas ni har en bra vecka! Gudarna ska veta att jag har det, nästan så jag är lite lycklig (läskigt) ;-)

Kommentera

Publiceras ej