tandvärk, huvudvärk, självärk...

0kommentarer

Det är verkligen jobbigt att gå med värk. Att dessutom bli genomförkyld, hes och försöka se glad ut inför eleverna, trevlig mot föräldrar och kollegor, det är bara för mycket.... Borde ha sjukskrivit mig... Tycker att jag är ganska van vid att ha lite ont, har ju ofta huvudvärk. Men dessa två veckor sedan tanden började strula har varit för mycket, har haft ont varje dag även att jag ätit tabletter. Har inte ätit hela dagarna men någon tablett per dygn har det blivit. I torsdags natt var jag tvungen att ta en halv 3, ont i huvudet och käkarna. Imorgon är det dags för käkkirurgen, mamma ska skjutsa mig...inte nöjd men hoppas det ska gå smidigt samt att värken ska försvinna efter det här.
 
 
Ja, skiten fortsätter fortfarande...
 

 
nr.23
Grå fluffiga moln springer över himlen.
Tunga droppar faller mot den mörkt glänsande asfalten.
Träden svänger med sina nakna grenar medan de färgsprakande löven svävar mot marken.
Det är höst.
 

 
nr.24
Det ligger som en sten i mitt inre.
Tynger...trycker...smärtar...
Det lättar lite och hoppet kommer över mig.
Borta...för alltid...jaaa...!?
Det kommer alltid åter, svävar ner och klänger sig fast.
Det...mörkret...ensamhet...
Andas.
 

bussdikter, tandvärk, ångest,

Kommentera

Publiceras ej