julledigt

0kommentarer

Julledigt. Skönt. Varit ganska mycket att göra hittills. I måndags var mamma, Conny och jag till IKEA för att fixa julklappar. Stannade till i stan och lämnade av en fåtölj jag köpt till Bror (har inte sett det live men tydligen klättrar han gärna upp i den och sätter sig). På kvällen lade jag revbensspjällen i marinad, stekte dem på tisdagen. Då var jag även till centrum och fixade sista klapparna samt handlade lite, kände mig ganska stressad. Hem och fixade skinkan, två plåtar spjäll samt en saffranskladdkaka (som blev myyycket god). På kvällen tittade mamma och Conny förbi för lite fika. Sedan blev det dags att slå in klapparna, herregud vilken tid sånt tar. Men klar blev jag, dock inte i god tid som jag hade tänkt mig...
 
Hade 'lovat' mig själv att i år skulle det ske i god tid. Vilket skämt. Öppnar en smultronsoda o gör sista rycket nu med klapparna. God Jul 󾔒 󾔓
 
Julafton börjades med fika i Caramba med alla syskon (utom Jens som blev lite sen tyvärr), pappa, Eva och Peter. Bror var som vanligt i sitt esse och lekte gärna lite tittut. Alla klappar blev bra, åt alla håll, och vi hade trevligt. Sedan skjutsade pappa hem mig till mamma där jag hjälpte till med julmaten, åt, såg Kalle, delade ut klappar och fikade. Sen gick jag hem och låg i soffan med chokladasken framför en film.
 
Hoppas ni hade en bra jul!
 
familjen, julafton, paket,

Kommentera

Publiceras ej