NP :O

0kommentarer

 Det är vånda inför dem, det är panik att få ihop det praktiska under tiden och efteråt ska skiten rättas. Nästa år är det min tur, min klass tur, men i år slipper vi. Det handlar så klart om de nationella proven. I år har det blivit bestämt att de olika skolorna ska rätta olika ämnen så jag får vara med och rätta.
 
Så idag har tre av oss suttit och rättat prov. Under två timmar (när en annan lärare hade min klass) satt vi vid varsitt skrivbord med olika delprov, diskuterade vissa lösningar och rättade. Jag hann bara med 6 eller 7 prov!! Sjukt vilken tid det tar! Hann några till under NO-lektionen (eleverna jobbar i par/enskilt med olika organ i människokroppen, söker info och skriver egna faktatexter). Men oj vilken hög jag har kvar...lär gå åt mycket mer tid för att bli klar, hade varit bra om vi fått i alla fall en hel dag på oss att rätta...
 
Startade morgonen med sovmorgon och sedan medarbetar/lönesamtal. Vet inte riktigt vad jag ska säga...var "intressant"...
 
godnatt
nationella prov, skolan,

Kommentera

Publiceras ej