tacotaco

0kommentarer

Igår kom det, som vanligt, som ett brev på posten...höstförkylningen. Två av mina kollegor är genomförkylda och ligger hemma i sina soffor i helgen. Jag blev jättehängig igår eftermiddag med ont i halsen och snuvig. Men petade i mig bafucin, esberitox, vitlök samt te med honung så imorse när jag vaknade mådde jag faktiskt bättre.
 
Lillebror undrade om vi skulle göra något igår så blev en tripp till centrum och tacobuffé till middag (åt det förra helgen med, gott och prisvärt för 65:-). Vi gick ut på berget och han tog lite kort innan det blev godis och film. Eller ja, vi somnade ganska snart så den filmen får vi nog se om :P Men mysigt var det!
 
Idag har det blivit ett besök hos optikern (blir nya glasögon, blev lite hysterisk först för det var stor förändring på synen men kom på sen att jag inte kollat den på 5år vilket är mycket för mig, brukar få byta vartannat år så då lugnade jag ner mig lite, tröstade mig med ett nytt nagellack :P). Efter det gick jag till moster för en pratstund, vi tog en cykeltur och sen lunch på Lilla Blå. Trevligt när man inte bestämt något utan det bara blir. När jag kom hem stod en vän, som flyttat härifrån, på tröskeln så vi satt ute och pratade lite innan han drog vidare. Var kul att se honom, se att han mådde bra.
 
Känner mig fortfarande lite hängig så det har inte blivit mycket gjort i eftermiddag/kväll. Som tur är har vi frivisning på filmkanalerna så det har inte varit svårt att sysselsätta sig i soffan :)
 
Hoppas ni har en trevlig helg!
kram

Kommentera

Publiceras ej