studiedagar

0kommentarer

Den här veckan börjar med två studiedagar. Barnen är hemma medan vi lärare har fullt upp. Idag har jag varit på fortbildning i engelska. Kl. 8-16, med 1h lunch då vi åt på en restaurang i centrum, har vi fått massa information om engelskan i skolan t.ex. tips på internetsidor samt böcker att läsa. Har varit en fullspäckad dag men är ändå piggare än vanligt, dels p.g.a. sovmorgonen (gick upp när jag i vanliga fall är på jobbet) dels för att man inte har eleverna runt sig och måste fatta tusen beslut i minuten typ :P
 
Var så pigg att jag och min kompis Jessica var ute och gick i typ en timme och en kvart. Hade inte så hög hastighet men det går ju inte att ha när man pratar om allt mellan himmel och jord. Vi bor nära varandra men träffas typ aldrig, ska försöka ändra på det för jag trivs bra i hennes sällskap och känner att vi kan prata om det mesta.
 
Morgondagens förmiddag kommer vigas till infomentor, en lärarplattform. Efter det är det lunch och sedan lite tid till efter arbete. Alldeles för lite tid tyvärr...men men det blir nog bra.
 
Sitter nästan och sover så nu säger jag godnatt.

Kommentera

Publiceras ej