gröntgröntgrönt, eller gult?

2kommentarer

Jag målar ofta och gärna naglarna men brukar ha lacket på minst två dagar, oftast fyra. Men det här åkte faktiskt bort redan efter en dag. Varför undrar ni? Ja, i flaska är det helt underbart och på nageln är det väl okej. Men det var blekt och mer gult, fesigt. Försökte mig på att lägga det över Mavala nr.304 - Bamako på ringfingret och det tyckte jag blev helt okej.
 
Lacket i fråga är Adorée nr.239 - Limelight. Det är en tunn bas med småttigt runt glitter och strängglitter. Jättefint men behöver nog en grön grund för att inte se gult ut. På bilderna har jag tre lager. Största problemet var att jag målade det på kvällen och tyckte det såg bra ut för att i dagsljus upptäcka att det inte hade flutit ut speciellt bra.
 
         
 
Ja, detta var ju ingen toppengrön skönhet, men som sagt grönt i flaskan (A). Tycker ni ska gå in på Karins - Vacker & Underbar för att se lite fler och kanske bättre gröna lack. Det Karin själv presenterar är underbart =)
 
Ska njuta lite av filmen på tv nu, "Huset vid sjön" med Sandra Bullock och Keanu Reeves. Sett den massa gånger men ååh vad jag tycker om den :D
godnatt
 
 
Adoorée - Limelight, grön onsdag,

2 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

18 Sep 2013 22:01

Förlåt, men nej... Detta funkar inte... *rys*
Men kul att du var med! :D

Svar: hahaha åh lite elakt, men håller med. Konstigt för det är jättefint i flaskan. Ska testa med en annan grön under. =)
Alexandra

Charlotte

19 Sep 2013 07:31

Sån't där är lätt irriterande när det händer. Men som layeringslack kan det nog bli jättefint, över vitt, eller svart kanske? Huset vid sjön är en toppenfilm, jag brukar inte gråta när jag ser filmer men den framkallade i alla fall blanka ögon hos mig. :)

Svar: Ja, över svart blir det nog fint. Tack för tipset! Aaa den är så bra, kan nog se den hur många gånger som helst. Hahaha hos mig blir det lite mer än blanka ögon, jag är en mes =)
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej