Valborg 2013

0kommentarer

Så var valborg över för i år. Blev inget firande för mig dock för det blev ingen eld i centrum. Förra året tittade jag ju på den men förut om åren har vi firat valborg hos pappa+mamma2 (efter skilsmässan hos mamma2) med egen eld, korvgrillning, marshmallows och lumumba (varm choklad med grädde och konjak, mums). Saknar det menmen nu är det som det är och det är bara att vänja sig vid avslutade traditioner samt en viss gnutta ensamhet...
 
Varit skönt med lite mitt-i-veckan-ledighet, något jag helt klart skulle kunna bli van vid :-P (jobba 80% kanske inte vore helt fel, tror att både mage och huvud skulle uppskatta det...). Varit bra väder också. Så nu kanske sista snön äntligen kan smälta. Helt sjuk att det faktiskt finns vissa högar kvar, inte snöhögar i och för sig utan mer snö-salt-grus-högar som ser jättetråkiga ut.
 
 
Nu ska jag gå lägga mig så jag orkar med resten av denna långa vecka, hehe. Ska passa på att läsa ut boken också. Andra gången jag läser den, "Mannen med falkarna" av Eline Clark McCarthy. En sorglig historia om stor kärlek och vänskap.
godnatt
Mannen med falkarna, Valborg,

Kommentera

Publiceras ej