Earth Hour

0kommentarer

Idag är det den 23 mars och idag fyller lillebror Johan år! Vi firade honom, lillebror Filip samt mig igår hemma hos mamma2. Alla var där, mamma+man, vi fem syskon+en respektive, mamma2+fästman. Alla var där...utom pappa...kändes konstigt men inte mycket jag kunde göra åt det...var hans beslut...
 
Idag 23 mars är det även dags för årets Earth Hour vilket innebär att 20.30-21.30 släcker man alla sina lampor. Självklart för att spara ström men framförallt är det en manifestation för att visa att man bryr sig om miljön, att man tycker det är viktigt att de styrande fattar beslut som gynnar vår jord inte tvärtom. Visst är det viktigare vad man gör för miljön under dagliga livet än att man släcker lampan en timme om året, men som sagt, det handlar mer om making a statement. Vi arbetade med det i klassen igår, diskuterade och läste om källsortering, sopor, tittade på bilder från wwf:s hemsida samt pratade om allas ansvar. Var kul, för alla hade idéer och vi hade mycket att prata om.
 
Blir dock lite irriterad då många skriver onödiga och dumma kommentarer på fb på wwf:s sida under frågan "Släcker du?" skrivs det: idioter ni är, jag tänker tända allt jag har, vad löjligt osv. Menar, jag tycker inte om sport, tittar aldrig på det och ser ingen mening med det. Men bara för det skriver inte jag kommentarer som alla som sportar är dumma i huvudet, hur f-n kan ni spela fotboll m.m. Om ni nu inte vill stödja miljön, bara skit i det då, men varför skriva dumheter? 
 
Jag kommer släcka under Earth Hour, kommer ni?
 
Earth Hour, WWF,

Kommentera

Publiceras ej