...42...

1kommentarer

Meningen med livet?
Meningen med livet är 42.
I alla fall enligt "Liftarens guide till galaxen".
Just nu skulle jag behöva svaret på frågan. 42 hjälper mig inte så jag hoppas det finns nåt annat svar.
 
Det är många runt mig som går vidare med sina liv. Självklart det som är meningen men ändå jobbigt för (ja, egoistiskt tänkt) mig, för det känns som mitt liv står stilla. Det jag gör är jobbar, äter (för mycket) och sover (för lite känns det som).
 
Tror skälet är att samhället i stort talar om för oss medlemmar att det som är bra, godkänt och rätt (och det vi vill?) är att hitta ett jobb, hitta en pojkvän, gifta sig, köpa hus, skaffa barn och vara lyckliga i resten av sina liv. Men för oss som inte hittar en partner, som inte skaffar barn...måste vi vara olyckliga i resten av våra liv bara för det? Just nu svarar jag ja på den frågan men innerst inne vet jag att det inte ska vara så. Men det man vet i den logiska delen av hjärnan är inte alltid samma som i hjärtat och inte samma som i den tänkande delen av hjärnan...
 
Tror inte jag blir helt lycklig om jag går ner i vikt och väger "rätt". Tror inte jag blir helt lycklig av att hitta rätt partner heller. Tror inte jag blir helt av någonting just nu, men förhoppningsvis i längden. Som min lillasysters tatuering säger - happiness is not a destination, it's a way of life - enklare sagt än gjort dock.
 
Meningen med livet är 42.
Kanske betyder det att jag blir lycklig när jag blir 42 år gammal.
Kanske betyder det att man får vara lycklig 42 gånger i sitt liv.
Kanske är det bara skitsnack :-P
 
...42...

1 kommentarer

Karin

18 Mar 2013 13:53

Du blir inte lycklig om du motsvarar samhällets krav på dig. Då kommer du bara känna att du gör våld på dig själv. Lycklig blir du bara om du älskar dig själv på riktigt, för den du är oavsett hur du ser ut och hur du lever. Ingen annan kan definiera din lycka.

Svar: Du har så rätt! Vilket jag ju vet, under bra dagar. Men under de dåliga dagarna har jag svårt att minnas det samt att få hjärta och hjärna att samarbeta.
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej