20/3-13

0kommentarer

För två veckor sedan hade jag vårkänslor. Asfalten var bar, ingen is och snö som gjorde att man riskerade livet på väg till bussen. Sedan gick det ett dygn och vi fick en decimeter snö. Såhär två veckor senare är det fullaste vinter igen. Varit mellan tio och tjugo minusgrader i stort sett varje morgon och nu i två dagar har det snöat. Idag har det varit grått och snöat i stort sett hela dagen. Jag är inte ensam om att tycka det är deprimerande...
 
 
Här är jag på väg hem från jobbet. Ser knappt kängorna i snödjupet. Blää. Kan knappt fatta att det är 20 mars. Inte ovanligt att det kommer snö i mars/april, men ovanligt att det är såå kallt och att det ligger kvar så länge. Hört att det kommer ligga där i minst 10dagar. Jag ber till någon liten vädergud därute att skynda på omställningen och kanske ge oss en liten solglimt och isfri asfalt till påsk =)
 
Nej, nu har jag klagat färdigt. Är lite nöjd, skrev klart de skriftliga omdömena igår efter väldigt mycket jobb på jobbet så gjorde jag sista hemma mellan 8 och halv 10 på kvällen. Skönt att man är klar, nu är det bara samtalen kvar.
 
Verkligen sovdags nu (trots att Baloo och jag sov en timme i fåtöljen förut), kan inte hålla ögonlocken uppe med tändstickor ens. Hoppas ni har en bra vecka och kom ihåg, snart helg igen :D godnatt
snö,

Kommentera

Publiceras ej