Köpenhamn <3

0kommentarer

I fredags åkte jag, mina syskon och min pappa till Köpenhamn för en familjehelg. Det är inte så ofta som alla kan träffas samtidigt så roligt att göra något ihop.
 
Fredagen blev mest tåg, gående och så kom vi äntligen till hotellet som låg ett kvarter från Nyhavn. Sedan åt vi lite på en restaurang vid vattnet och tog en liten promenad på Ströget. Innan sängdags blev det några drinkar vid hotellbaren samt lite fotbollsspel.
 
 Fotbollsspelet fick vara med om endel den här helgen. Josse, Filip, Jens och pappa.
 
På lördagen, efter en mumsig hotellfrukost (åh vad jag älskar såna) så åkte vi till Den blå planeten. Det var ett stort akvarium med korallrev, sälar, hajar mm. Är nåt speciellt med vatten, var härligt. Efter det blev det lunch och promenad längs Ströget (igen), vi gick upp i ett gammalt kyrktorn 17våningar och tittade på utsikten. Det var meningen att vi skulle till Tivoli på kvällen men det regnade hela eftermiddagen så vi gick lite i affärer istället. Jag och Jens var inne i en Disneybutik, jag älskar ju tecknat. Det fanns så mycket fina saker! Jag köpte en porslinsmugg med Musse Pigg i Köpenhamn till mamma i födelsedagspresent samt en Monster Inc-nyckelring till mig själv. Var även inne i en Sephora affär ihop med Josefine. Hittade några nya roliga nagelgrejer men blev ingen handel faktiskt (ingen är mer chockad än jag själv). Sedan var vi så trötta att vi gick till hotellet för först lite vila och sedan poker, cider och massa tjatter, riktigt trevligt!
 
         
Färggrant korallrev till vänster och en hammarhaj till höger.
 
Då vi hade det så trevligt blev det inte av att gå ut och äta middag förrän runt nio på kvällen, men det gjorde inget. Vi gick till vattnet igen och hittade en liten källarrestaurang där det fanns plats för oss sex. Jättegod mat! Även om vädret blivit fint under kvällen så var det lite blåsigt och kyligt så vi blev inte långvariga utan gick tillbaka till hotellet för en kvällsdrink innan sovdags. Eller ja, sova och sova...lillasyster hade sovit endel när vi andra spelade poker så hon hade svårt att somna och jag var väl övertrött för vi fick en utbrott av fnitter så det blev en kamp att somna :-D
 
Lördagens restaurang, Jens, pappa, Filip och Johan.
 
Hotellets mysavdelning, pappa, Jens och Josefine samt min pina colada :P
 
Så på söndagen var det dags att åka hem. Vi åkte från Köpenhamn runt tolv, spenderade lite tid på Malmö central, köpte faktiskt två böcker, nya av Dan Brown samt senaste pocketboken av Marian Keyes, nöjd!
 
Det var en mycket trevlig helg, även om det blir lite för många starka och olika viljor ibland men man kan ju inte få allt. Tycker vi alla har skött oss riktigt bra! :-P Var roligt att få tillbringa lite tid med syskonen även om en helg är alldeles för lite. Men även om det är roligt att vara borta så var det ganska skönt att få komma hem, krypa i myskläderna och sätta sig i soffan =D 
Köpenhamn, familjehelg,

Kommentera

Publiceras ej