a green golden goose

1kommentarer

Under våren gjorde jag en liten beställning från en ny webshopp, Edgy Polish. Ena lacket har jag visat här, ett grått med glitter och stora hjärtan i. Det jag tänkt visa idag är grönt för idag är det grön onsdag igen hos Karin. Lacket heter Golden Goose från Maisie Shine.
 
Det är ett ljust mintgrönt lack med massa guldglitter i. Det är lättmålat men tyvärr väldigt skirt. Testade det ensamt och efter fyra tjocka lager var det fortfarande för tunt. Detta medförde att jag var "tvungen" att köpa ett lack till för att ha som underlack, stackars mig :P Det närmsta färgmässigt jag kom var nr.602 från Loreal - Perle de Jade.
 
Som ni ser är Loreals lack lite mer åt det blåa hållet men som underlack fungerade det ändå. 
 
              
Här ser ni resultatet. Gillar det verkligen men önskar att det kunde täcka på egen hand för Golden Goose färgen är så himla fin. Tänkte ge er en läskig närbild också (för att se glittret ordentligt).
 
Annars har den här veckan inte varit direkt arbetsam. I måndags klev jag inte ur sängen förrän kl.14, bara för att visa att jag inte behövde för det var min första semesterdag! Låg där med en kelig katt och läste i min bok i 2,5h, ljuvligt! Igår kväll gick jag och Susanna ner till centrum för att äta middag och prata, längesen så verkligen trevligt. Idag blir det lunch med Alex och så tvättning på eftermiddagen, en av dem sakerna ser jag mer fram emot än den andra, gissa vad :P
 
Edgy Polish, Golden Goose, Perle de Jade, grön onsdag,

1 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

26 Jun 2013 22:25

Fint! Men trist med skirheten.

Svar: ja tycker jag med. sån fin färg och sånt lack borde få glänsa helt på egen hand.
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej