massa grejer

0kommentarer

Den här helgen har det hänt en hel del, tack och lov (känt mig lite ensam med en massa tankar, aldrig en bra kombination :P )! Från att bara ha en middag på fredagskvällen inplanerad till massa aktiviteter.
 
Lördagen mellan typ tolv och halv sex spenderade jag i båt till och från pappas stuga, läsandes i hänggungstolen, läsandes i hängmattan, sittandes i solen och badande i havet. Var en jättehärlig dag (förutom att mina axlar blev jätteröda trots insmörjning) med massa sol och trevligt sällskap. Det var lillebror Filip+flickvän, lillasyster Josefine, jag och hunden Rocky som besökte pappa och hans lilla hund Rocky. Sen blev det en liten promenad till Eva där vi grillade tonfisk. Var hemma typ halv 9 på kvällen och då kom mamma förbi så det blev en stund på uteplatsen med varsin cider och en skål nötter. En riktigt bra dag!
 
Under söndagen blev det lite mer hattande men ändå ganska bra dag. Det var kvavt och otrevligt under dagen och på kvällen blev det regn, vilket var bra för det är verkligen jättetorrt ute. Efter en fika med mamma+man i centrum var vi och handlade till mormor och morfar för att sedan fika även där (blev verkligen en fika-dag). Sedan kom lillebror Jens och vi åkte till mamma för att han ville klippa sig, och så fikade vi igen :D Jag stannade kvar och vi grillade flankstek och grönsaker till middag. Var hemma runt 8.
 
Jens fällde en väldigt rolig/sann kommentar förut (exakta ordvalet minns jag inte men ungefär). Vi diskuterade semester, han timvickar så han hoppas att han ska få vara ledig en vecka men det är inte säkert. Så frågade han hur länge jag var ledig. Sju veckor. Oj det var länge, sa han. Men det är klart, fortsatte han, när man bryts ner psykiskt under året så kan ni behöva 2månader för att vila upp er. En hemsk men faktiskt väldigt sann kommentar. Känner att jag inte släppt jobbet ordentligt trots att jag varit ledig i flera veckor. Drömmer om jobbet, om kollegor, elever, händelser m.m......
 
Nej, dags att sluta klaga och återgå till min bok. Läser för tillfället Marian Keyes senaste bok "Hemligheten på Mercy Close". Jag är verkligen svag för hennes böcker om systrarna Walsh som börjar med boken "Vattenmelonen". Gillar kombinationen av kärlek och humor blandat med allvarliga ämnen. Hon har skrivit bl.a. om missbruk, skilsmässor och nu depression. Gillar dem böcker hon skrivit som inte handlar om systrarna också men att följa en familj är lite extra kul eftersom man lär känna dem. 
 
Hoppas ni haft en bra helg! Avslutar med en liten bild från stugan.
godnatt
 
 
Hemligheten på Mercy Close, Marian Keyes,

Kommentera

Publiceras ej