upprörd?

0kommentarer

Det här har hittills varit en bra vecka. I klassen har vi startat upp ett pararbete med Sveriges landskap och eleverna jobbar verkligen jättebra, kul! Det är flera lektioner som jag känner har blivit lite extra bra sista tiden, både från mitt håll och från elevernas håll. Alltid roligt när man ser hur ett ljus tänds i deras ögon och dem helt plötsligt förstår något som förut har varit svårt samt när man ser hur dem går in för sitt arbete, anstränger sig, presterar och blir nöjda. Läraryrket har sina fördelar =)
 
Med det sagt så försöker jag bli glad och lugna mig själv. Varför? För att jag tror jag kommer bli väldigt väldigt upprörd imorgon. Var nämligen möte på jobbet idag, jag hade kulturträff så jag kunde inte gå. Det jag vet är att det skulle diskuteras budget och med det besparingar såsom neddragningar i tjänster samt indragning av elevassistenter.... Gäller att andas djupt och lugnt samt räkna till typ 1miljon :P
 
För att ännu mer lugna mig ska jag berätta något supergulligt. På onsdagar har jag sovmorgon, vilket innebär att jag går upp en timma senare än vanligt. I morse vaknade jag av att katten satt i sängen bredvid mig och stirrade på mig. I vanliga fall så brukar han springa iväg så fort jag tittar på honom, men idag satt han kvar. Jag såg hur hans svartvita ansikte kom närmre och närmre. Till sist lade han nosen mot min kind som för att puffa på mig och sedan gav han mig en liten puss. Han har aldrig gjort så förut! Men jag tyckte det var väldigt gulligt. Ungefär som att han var orolig för mig, varför jag inte hade gått upp när klockan var så mycket. Älskade sötnos <3
 
 
Dags att sova nu. Godnatt.

Kommentera

Publiceras ej