mysdag för mullvadar

0kommentarer

Igår blev det en riktig mysdag. Jag och Alex var till Ikanohuset, blev lite shopping både på ikea och i affärerna utanför. Mest tid spendera vi med att äta tror jag, hahaha, både thaibuffé och fika på ikea. Blev mycket tittande på smycken och nagellack också, för det gillar vi båda. Jag hade fått ett presentkort i julklapp så det blev faktiskt två lack, ett vårigt krämlila från OPI samt ett bubbelgumsrosa från Loreal för vilka jag fick betala 9kr vilket gillas starkt :D
 
Blev lite jobbigt på kvällen dock för jag kom i konflikt med en närstående som har en tendens att vara väldigt egoistisk. Trots att jag vet detta blir jag lika sårad varje gång. Så dumt av mig...som jag sagt tidigare, borde ha lärt mig vid det här laget...Känner mig som en mullvad (vill gräva ner mig i mörk håla...)
 
Jaja på tal om mullvadar så fick jag John le Carrés "Mullvaden" av min lillebror i julklapp och den har jag nu läst ut. Den är skriven 1974 och handlar om den klipske spionen George Smiley som under kalla kriget blir avsatt pga att en kollegas uppdrag går åt skogen. Senare blir han i hemlighet tillkallad för att försöka hitta en mullvad inom sin gamla organisation MI6. Det är en spännande historia som inte avslöjar upplösningen förrän sista sidorna. Dock är det ganska rörigt, mycket namn att hålla ordning på samt fram och tillbaka i tiden. Bra och värd att läsa, men inte det bästa jag läst. Ser fram emot att se filmen (första kom 1979 men nu har den återigen filmats med bl.a. Gary Oldman och Colin Firth) för det kommer nog reda ut lite frågetecken jag har.
 
Mullvaden
 
Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan igen och fortsätta läsa min nya bok "Kvinnorna i sjön".
Hoppas ni har en bra helg!

Kommentera

Publiceras ej