God mathelg!

0kommentarer

Den här helgen har bestått av mat, promenad i snömodd och halka, jobb och slappartid.
 
Morfar mår inte så bra just nu så dem orkade inte gå till centrum för en fika med mig igår. Istället handlade jag lite grejer samt fikabröd till dem så gick jag hem till dem. Utan snö tar det ca 30min från mig till dem men igår tog det 45, var ju dock moddigt samt så handlade jag, tycker jag gjorde ett bra jobb. Efter lite fika och prat så gick jag hem. Fick dock skavsår på ena foten då kängan gått sönder lite inuti, kändes extra långt hem. Fördelen med två 40min promenader är att efteråt har man rätt att sitta i soffan med en tekopp och en bok bra länge, hehe.
 
Knappt så jag törs erkänna det, men jag har även jobbat lite i helgen. Typ två timmar i fredags kväll och en timme igår plus att jag tittat lite på föreläsningar från en skolledarkonferens. Både för och nackdelar med en läroplattform man kan nå hemifrån. Har suttit och skrivit lite på barnens omdömen samt börjar jobba på en lpp - vikingatiden. Kändes lite patetiskt, men å andra sidan, hur ofta får man jobba med en smulton/lime-drink i handen ;-)
 
Största nöjet denna helg har varit maten. Tur man kan och törs experimentera lite.
 
fredag - blodig rostbiff, frästa morötter och zucchinistavar samt en ärt-broccoli-pure.
 
lördag - hemmagjord sushi, syltad ingeära o soya m wasabi.
 
söndag - asiatiska ris & laxpuffar.
 
Nu är det dags för söndagsritualen - cola med is och "2 1/2 men" innan sovdags!
En vecka till lov :D
godnatt
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej