annorlunda helg

0kommentarer

Efter en vecka som känts lite "ansträngande" men även fylld med trevligheter som stickcafé med Jessica och fika med fd kollegorna Jessica, Anna-Karin och Teresia, gick jag och en vän ut på middag i fredags.Det var trevligt, mycket prat, mat och vin (tyvärr även ett visst mått av besvikelse...). Blev faktiskt så att vi stannade kvar på nattklubben så jag var inte hemma förrän två på natten, var inte jättekul men man kan ju inte få allt.
 
När jag gick hem ringde jag till Björn för en liten pratstund. Vet inte vad det är men det är som om han vet saker utan att jag behöver säga det. Så när han frågade hur jag mådde blev svaret "Jag är så trött..." och så började jag snyfta. Ibland blir det bara för mycket liksom. Stackarn. Men han var så söt och tröstade mig. Känns skönt att få visa sig svag och bli omhändertagen ibland.
 
Igår ringde han för att kolla att jag mådde bra. Vi pratade om jobbet, hans mamma är också lärare, om folk, uppföranden och vänner. Saknar honom, han bor alldeles för långt bort. Hoppas han kommer och hälsar på snart för jag behöver en björnkram...
 
Men det är väl bara att konstatera att det är dags för en ny vecka igen. Har i alla fall fått endel gjort i helgen, städade igår och fyllde hemmet med jul och idag satte jag upp min nya ljusslinga utomhus samt varit och handlat. Men nu är klokan mycket och det är snart sovdags, bara måla naglarna först :P
godnatt 
vänskap,

Kommentera

Publiceras ej