matkoma o bio

0kommentarer

I fredags eftermiddag fick jag något ryck (ev ett svårartat men kortvarigt virus) och rensade och städade en massa. Källsorterade typ 6påsar (sjukt vad förpackningar det blir), skönt när det var gjort.
 
I går var det släktmiddag hos mammas mans mamma Maj-Britt (hehe ja avancerat). Alla var där dvs mamma+man, hans faster, hans dotter och så min moster, mormor och morfar. Var jättegod mat men det blir för mycket med förrätt, varmrätt, efterrätt och tårta (förresten, varför serverar man både efterrätt och tårta? för mig är det två efterrätter). Som sagt trevligt och gott men oj vilket matkoma det blev efterråt, klart att 4,5h av ätande sätter sina spår.
 
Idag har jag och Alex varit på bio, "Iron Man 3" och så ätit sallad. Tyckte filmen var bra, den var lite spännande, underhållande, hade små toner av allvar och var dessutom riktigt rolig emellanåt. Rekommenderar den.
 
              
Maj-Britt hade en hög vas/ljusstake med vatten i och den där revan med blad. Tyckte det var så fint med alla bubblorna. Rosorna fick hon av en av gästerna. Fina!
 
Nu är det dags för mig att borsta tänderna och krypa i säng.
Önskar er en bra måndag.
godnatt
Iron Man 3,

Kommentera

Publiceras ej