Händelserik helg

0kommentarer

Den här helgen har det hänt en hel del. I fredags tog jag mod till mig att gå på bio, ensam. Sved lite (mycket?) men min kompis som skulle med hade råkat dubbelboka sig och jag ville verkligen se "Oblivion" så det var bara att göra det. Filmen var riktigt bra med häftiga bilder och lite twister.
 
Lördagen började med våfflor hos mamma, sen läste jag lite, testade en dans-dvd och så lite fixning inför kvällen. Vi hade nämligen bestämt oss för att gå ut, trubadur och karaoke var svårt att motstå (det sista hade jag lätt kunnat vara utan). Vi satt hos grannen och drack lite drinkar innan. Var inte riktigt på humör och det jag hade hoppats att drinkarna skulle tillföra uteblev...men trevligt var det ändå.
 
Efter en tripp till närmsta mack för en korv (30min bort) skulle vi köra hem en kille, vilket visade sig vara ett stort misstag. Han bodde nämligen på en liten grusväg som bestod av 30cm lervälling där chauffören inte bestämde över bilen utan leran gjorde det. Tog inte lång stund innan vi satt fast, första gången kunde vi knuffa oss loss men sen var det kört. Bilen satt som fastgjuten i leran. Så kl.3 på natten var det bara att börja ringa runt och försöka hitta någon som kunde dra loss oss. Tack och lov för Alex och hennes pojkväns kompisar :D Efter bortdragning, snabbtvättning av däck så kom jag äntligen i säng, halv 5 på morgonen. Som sagt, en händelserik helg ;-)
 
Igår söndag var jag väldigt seg, blev lite för lite sömn. Men hann med en hel del ändå. Fika hos mormor och morfar, veckohandel, gjorde en variant av flygande jacob, diska, källsortera, tvätta samt ligga på soffan i två timmar med katten på magen. Var faktiskt en riktigt bra dag trots allt. Kände mig mer uppåt än på länge, på en hel månad faktiskt... Men vad hjälpte det för innan dagen var slut hade glädjen avdunstat igen. Och dem kallar mig för pessimist :-P
 
Jaha det var min helg. Hur var din?
godnatt
Oblivion,

Kommentera

Publiceras ej