kurs, tårta & bio

0kommentarer

I fredags var första tillfället på ena kursen jag ska gå det här året. Det handlar om planering, bedömning och betygsättning i skolan. Kommer vara bra för mig men känns ändå lite jobbigt, har nog med jobb utan att behöva läsa extra litteratur och göra uppgifter till kursen. Första tillfället var dessutom i fredags, 13-17 i Linköping, så var hemma halv sju, inte jättekul direkt...
 
I lördags var det först födelsedagsfika hos mamma, för Alva fyllde 3 år. Nu tror ni säkert att Alva är en söt liten unge, men näpp, det är en katt. Ja, ni läste rätt. Vi åt tårta för att fira kattens födelsedag. Förstår att ni är chockade men så är det :-P
 
Då det regnade hela lördagen blev det en innedag, läste en massa, håller på med Läckbergs "Sjöjungfrun" och såg på tv. Blev dock en superb middag måste jag säga. Stekte nötkött, var fortfarande rött i mitten, lade på pesto som jag gjorde på soltorkad tomat, vitlök, örter och citron, till det blev det frästa minimorötter med spenat, potatisgratäng samt en rejält glas rött vin (eller kanske två). Mumselimums! Strax efter kom dessutom lillebror på besök så vi såg film (läs sov i soffa/fåtölj) ihop.
 
Idag söndag har det bara regnat lite, men varit ganska mörkt och kallt. Hösten har verkligen slagit till. Efter att lillebror åkt hem blev det fika hos momor och morfar och sedan handel. Klockan tre gick mamma och jag på bio, "Madagaskar 3". Hehe, vi älskar tecknat!
 
Ja, det var min helg. Varit ganska bra men varit väldigt trött, och är fortfarande trots att jag sovit ordentligt. Tänker därför ge upp nu och gå och lägga mig. Hoppas ni haft en bra helg och att ni nu kommer få en bra vecka.
kram & godnatt
 

Kommentera

Publiceras ej