Helg igen!

0kommentarer

Den här veckan har gått fort och det är återigen helg, jätteskönt men skrämmande. Är så mycket i jobbet jag måste göra och tiden bara svischar fram...hjälp....
 
Den här veckan började kurs nummer två jag går. Det är film & mediepedagogik hos cnema. Vi var där hela dagen, fick föreläsningar samt prova att göra en animerad film. Vår hette "Jokern i rymden" och handlade om en legogubbe som åkte till rymden och blev uppäten av ett rymdmonster. Var jättekul men vilket jobb. Krävdes tolv bilder för att få en sekunds film och dessutom fick man bara flytta saker max en halv centimeter per kort. Tog ett tag att få gubben att gå till sin raket men ändå blev filmen bara 30sekunder. Vi fick redigera och sätta ljud till också. Som sagt jätteroligt!
 
Idag är det Lennart som har namnsdag och det heter min morfar i mellannamn, så idag har jag bjudit mormor och morfar på fika i centrum efter jobbet. Mysigt! Köpte med mig en sushitallrik hem, mums =) Men nu har jag inte tid att sitta här längre, måste fixa till mig (försöka iaf) inför kvällen. Det är trubadur nere på D så jag och några vänner ska dit. Hoppas det blir roligt för den här veckan har känts väldigt stressig....
 
Önskar er en trevlig helg!

Kommentera

Publiceras ej