Kepler...

0kommentarer

Mellan fredag kväll och lördag kväll var min huvudsysselsättning att läsa. Läsa. Läsa som aldrig förr. OMG vilken bra bok jag läst.
 
Köpte ju "Sandmannen", Lars Keplers senaste bok när den kom ut förra måndagen. Under veckan blev det bara 30sidor lästa. Men sedan kom fredagskvällen. Hittade inget direkt på tvn att se så jag tänkte att jag tar boken en stund. En stund blev till 220sidor. Den var mycket spännande och jag drogs verkligen in i handlingen. På lördagen var vi i svampskogen en stund, fikade och var på julmarknad samt såg en film. Men mest av allt...så läste jag :-D 30timmar efter att jag startade på sidan 31 så avslutade jag boken på sidan 518. Sjuuukt spännande faktiskt.
 
Har ni läst dem andra Kepler böckerna? Om inte så rekommenderar jag att man läser dem i följd för då får man följa Joona Linnas liv och kamp vilket ger historierna större djup.
 
En man kommer gåendes på ett järnvägsspår, han är svårt sjuk, nerkyld och det visar sig att han är ett av Jurek Walters offer och har varit dödförklarad i 7år. Walters är den som har förstört Linnas familj och därmed hans liv, vilket gör att Joona dras in i fallet och försöker lösa en rad försvinnanden som han tros ligga bakom. Boken är medryckande, spännande, läskigt och psykiskt otäck. Blev ritkigt rädd emellanåt...
 
Det jobbigaste med att ha läst boken direkt när den kom ut är att det är väääldigt långt tills nästa kommer...
 
Sandmannen
Lars Kepler, Sandmannen,

Kommentera

Publiceras ej