Liten överraskning

0kommentarer

Idag kollade jag in på min nästkommande lön för att se hur den såg ut, alltid trevligt att veta vad som väntar :P Insåg direkt att något var "fel" för det såg inte ut som vanligt. Stod både plus och minussiffror med ordet retroaktivt efteråt med datum för i höstas. Kunde inte få ihop det, förstod nada helt enkelt. Frågade vår assistent, vad är det här? Förklaringen jag fick hade jag aldrig kunnat gissa mig till.

Tydligen hade man (chefen mfl) pratat löner och tittat vad de anställda tjänade. Under diskussionen tittade dem på min lön i höstas och ansåg att jag tjänade för lite (det hade jag kunnat tala om för dem, eller rättare sagt det försökte jag göra men det hjälpte inte :P ). Efter jul fick jag en löneförhöjning och nu bestämdes det att den skulle gälla redan från augusti. Så helt plötsligt hade jag flera tusenlappar extra på mitt konto. Inte så att det gör någonting, men jag blev ganska chockad. Nice! Nu är bara frågan vad jag ska shoppa för pengarna...känner att jag helt klart behöver några fler nagellack ;P

Nu ska jag lägga mig och drömma om mina kommande inköp ändra fram till klockan kvart i sju imorgon (japp, ni läste rätt, en hel timme längre än vanligt).

Godnatt

Kommentera

Publiceras ej