glögg & adventsmys

0kommentarer

Idag fyller min mormor 76år vilket vi firade igår med middag hos henne och morfar. Man vet ju inte hur många år till man har med dem man älskar. Men för att vara 76 och 80år, morfar har dessutom parkinson och astma, så är dem riktigt pigga, ute och går varje dag samt bor kvar i huset dem byggt.
 
Det är inte så ofta släkten är hemma hos mig längre, jag jobbar ju ganska mycket i veckorna och på helgerna är det oftast fika hos moster på lördagarna och handel och fika hos mormor och morfar på söndagarna. Så jag  bestämde mig för att bjuda hem dem till mig för lite glöggmys idag på andre advent. Mormor, morfar, moster, mamma+man och moster kom vid halv 4 för lite prat.
 
Blev vitvinglögg, chokladglögg, kaffe, clementiner, pepparkakor m mögelost, mandelskorpor, skumtomtar, apelsinchoklad, toffifee, russin & mandlar.
Dessutom hade jag gjort mandlar kryddade med clementinjuice, honung, salt och kanel, blev riktigt goda!
Blev en trevlig eftermiddag <3 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej