Långfredag

0kommentarer

När jag var liten så var denna dag precis vad den låter som...lång. Man var hemma, inget var öppet, inte ens ica, dåligt med program på tvn och man gick ingenstans. Idag däremot har dagen gått ganska fort. Kl 3 skulle alla till mormor och morfar på påskmiddag, jag hade sagt att jag kunde göra förrätten så hela förmiddagen var jag upptagen med att fixa den. Sen en dusch och lite dator innan jag gick dit. Det regnade ganska mycket då så när jag kom halvvägs var jag rejält blöt, tack och lov så mötte jag moster som skjutsade mig sista biten.

Blev en trevlig eftermiddag/kväll med mormor, morfar, moster, mamma+man samt hans mamma. Det som började som regn övergick dock till snö så nu ligger det ett par centimeter snö ute, varken jag eller katten är nöjda. Trots vädret så gick jag hem från middagen, så blev i alla fall 45min promenad idag.

Har orkat vara lite kreativ sista dagarna iaf, har målat påsknaglar, gjort örhängen samt fixat förrätten till middagen. Maten blev en egenkomponerad kall majs+chili+mangosoppa med två sorters kex till, en toppad med egengjord sparriskräm+lax+svart kaviar och den andra toppad med gurka+laxsallad. Jag är nöjd iaf =) Mormor bjöd på fläskytterfilé, potatis+fänkålsgratäng med svampsås, en vinbärstarte till efterrätt och en nöttårta till kaffet (ja, promenaden behövdes).

              

               

Nej, nu är klockan mycket och jag har velat sova de sista 5timmarna :P
Hoppas ni haft en bra långfredag!
godnatt

Kommentera

Publiceras ej