Tidskrävande period...

0kommentarer

Från sportlovet och framåt är det hetsiga tider i skolan. Vi gör nationella prov, rättar (massor med jobb), skriver iup:er, omdömen, testar barnen och försöker hinna med alla målen samt få barnen att nå dem. Efter allt det är det dags för utvecklingssamtalen. Det är både roligt och intressant (ibland frustrerande) att träffa barn och föräldrar, men det är mycket tid som läggs på förberedelser samt själva samtalen så det är svårt att hinna med allt.  Våren är skön då det blir ljusare ute och vädret blir bättre och bättre, men det är en mycket intensiv period i skolan. Vilket känns...

För tillfället har jag inte mycket till liv. Åker hemifrån kvart i 7 och kommer hem för det mesta kvart i 6 förutom på fredagar. Äter, sitter vid datorn och tittar på tv, ofta halvsover eller somnar jag i soffan däremellan för att sedan lägga mig mellan tio och halv elva. Och så börjar det om. Är väldigt glad för att jag har ett jobb och det har varit väldigt skönt att få vara på samma ställe ett helt år, med samma klass och samma uppgifter, vilket är en ny upplevelse för mig. Men nu behöver nog vi alla semester...

Allmänt om livet kan jag säga att mänskligheten sårar och gör mig besviken, himla tur att jag själv är en alien så jag inte räknas dit :-P Nej, ensam med bara dator och böcker i en igloo på Grönland är nog lösningen för mig...

xoxo
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej