Sommarlov!

0kommentarer

Har sagt det förut, jag älskar mitt jobb, men käre tid vad skönt det är att sommarlovet har börjat! Under sista månaden i skolan var det tungt, jag hade varken energi eller tålamod kvar och eleverna ville bara bli lediga. Alla gick runt och var trötta. Barnen slutade förra onsdagen medan vi lärare jobbade en vecka till. Det blev en vecka med föreläsning, läroplansarbete och schemaläggning. Lade även tid på att byta klassrum och fixa som jag ville ha det. Men nu har även vi fått ledigt. 

Jag har inte varit klassföreståndare åt en klass ett helt läsår förut. Vilken skillnad det är mot att hoppa runt och vara vikarie. Man får en helhet, lär känns klassen och dem lär känna mig. Det är lättare för man kan även vara mer flexibel, fungerar lektionen bra kan man fortsätta och tvärtom. Det allra bästa är att jag får fortsätta med klassen även i höst, vilket ska bli jättekul! Visst är det jobbigt och tufft att vara lärare, det handlar om massa beslut hela tiden, pappersarbete, att anpassa allting och försöka ge varje elev rätt verktyg och hjälp för att bli godkänd. Man vänder ut och in på sig själv för att nå alla målen utan att direkt få något tack för det, för som vi vet förstår man inte hur viktig skolan är förrän man är vuxen. Dilemma :-P

Första tiden nu blir det bara till att vila och ladda batterierna, för dem var typ helt slut. Bara att få bestämma sina egna sovtider är underbart :-D

Yeah, sommarlov!!!

Kommentera

Publiceras ej