Hemsk värld...

0kommentarer

Allt oftare händer saker som får en att fundera över världen och dess människor. Det sista nu som hände i Norge, en man spränger en bomb i regeringsbyggnaden i Oslo, sju personer dör. Några timmar senare börjar en man utklädd till polis skjuta vilt omkring sig på en ö utanför Oslo där det hålls läger för ungdomar från hela Europa. Runt 85 ungdomar är döda, kanske fler. Ingenting i ens liv kan förbereda en för en sådan situation och jag kan inte hitta någon förståelse alls för hur någon kan göra något sådant...helt sanslöst...hemskt...finns inga ord för det som hänt. :'-( 

Min lillebror kom hem från Oslo förra veckan och min vän B kom hem för några dagar sedan, var tacksam för det och tänkte inte längre. Men i natt ringde B och var mycket upprörd. Det visar sig att två flickor som B bor granne med var på ön på lägret. Den ena flickan ligger på sjukhus, inte säkert att hon överlever, medan man inte hört något om det andra barnet, hon är försvunnen antagligen död. Så alldeles alldeles fruktansvärt hemskt...

Tänker på alla drabbade och mitt hjärta blöder. Finns tyvärr ingenting jag kan säga eller göra för att ändra någonting, men som B sa, nu är det extra viktigt att ta hand om varandra, visa varandra vänlighet och kärlek. Så ta hand om varandra!

kramar
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej