En fallande stjärna...

0kommentarer

Tyckte jag hörde något utanför så jag öppnade balkongdörren och tittade. Såg inget. Tittade upp på himlen och såg något jag aldrig sett förut, en fallande stjärna. Eller var det du?

Fick igår veta att en fd kollega till mig har dött, efterlämnade sig en make och två barn, unga vuxna som verkligen behöver sina föräldrar. Besegrade cancern första omgången men inte den andra...fick domen i höstas, några månader kvar. Vet inte hur jag skulle reagera på ett sådant bud...kan inte föreställa mig det, så fruktansvärt. Tackar dig för trevliga samtal och skratt. Hoppas du fått det bra nu och slipper lida...

En signal till oss andra att ta till vara på livet, leva det och njuta. Inte alltid lätt dock när ensamheten tränger på, ångesten dunkar och hjärtat värker...

<3
 

Kommentera

Publiceras ej