Första månaden

0kommentarer

Vi har nu gått en månad i skolan och det har gått över förväntan. Känns kul att ha en klass själv, att få vara med i både det bra och det dåliga. Men visst har det varit dagar då jag helst hade velat stanna kvar i sängen men vi kämpar på, tillsammans. Hade föräldramöte i början av september. Var jättenervös för jag har aldrig varit ensam ansvarig för ett sådant. Fick nitton ja-svar och det kom nitton föräldrar :-O brukar inte vara så många som kommer så jag vet inte hur jag ska tolka det, antagligen var de nyfikna på mig. Det gick jättebra i alla fall! Kul!

Önskar ibland dock att det krävdes "körkort" för att få skaffa barn. Det finns så många barn som mår dåligt här i landet (i världen, men det kan jag inte ens tänka på), som lever i olika slags missbruk, fattigdom och sjukdomar...svider i hjärtat när man börjar tänka på allt dem kan råka ut för... Mer enkla och vanliga problem som skilsmässor, extramammor och extrapappor, olika hem och olika familjer, ställer också till det. Inte lätt att koncentrera sig på matte när ens föräldrar bråkar, om man har fel kläder eller om man inte har några vänner. Tyvärr inte mycket vi kan göra i skolan mer än att finnas där och visa en "normal sida" och ett "normalt beteende" (vad nu det är för något).

Försöker att inte fundera så mycket på saker och ting, mår inte väl av det. I veckorna hinner jag inte fundera så mycket som tur är. Har hittills jobbat till minst 17.00 under måndag till torsdag, hemma runt 18 och klockan är ca 19 när jag ätit. Och då är jag konstigt nog ganska trött :-P

Nej, nu är det dags att gå och sova. Är ju ny vecka imorgon. Hoppas på en bra sådan.
kram och godnatt

Kommentera

Publiceras ej