Sommar 2010

0kommentarer

Kan verkligen inte fatta att en hel sommar snart har gått... Första delen av sommaren var för varm och andra delen för regnig. Men mestadels känns det som om sommaren för min del bestått av väntan. Väntan på vädret, på familj, på mat, på skjuts, på en film, på rätt humör, på vänner...mycket som inte blivit som förväntat men så är det väl nästan alltid. Trots mycket väntan har det även varit många fina stunder med familj, släkt och vänner som jag kommer vårda ömt. 

Gällande hösten, känns väldigt skönt att ha ett jobb att gå till men är även orolig. Kommer under hösten ha en egen klass och vara ensam klassföreståndare vilket jag endast varit en gång tidigare, därav en viss oro, kommer jag verkligen klara det...något alternativ finns dock inte så det är bara att fixa det.

I måndags började vi lärare terminen. Har varit förläsning och nu ska vi på konferens två dagar. Är jättekul att dem anordnar saker för oss men jag skulle behöva mer än 1,5 dag för att fixa iordning inför höster. Klassrummet är klart i alla fall men har inte hunnit planera nånting inför terminen eller ens nästa vecka, vilket oroar mig endel...men men, finns ju många kvällar nästa vecka också, hehe. Hoppas bara att min förkylning försvinner snabbare än kvickt så jag orkar fixa första veckan.

kram
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej