Vår!!

1kommentarer

Sist jag skrev var det vinter, vi hade 3m snö, mitt vik var slut och det var en rad födelsedagar framför mig. Nu är det vår, tussilagos samt blå- och vitsippor trängs i naturen, mitt vik fortsatte men är snart slut och alla födelsedagarna är bakom mig.

När det gäller mitt vikariat så är det hela ganska absurt. Först var det bara januari månad. Två dagar innan januari är slut får jag veta att det jag får fortsätta i februari också. Innan sportlovet i februari packade jag ihop mina saker, bjöd kollegorna på muffins och mina elever på glass och saft, fick en massa teckningar, fällde en tår och så slutade jag. Det var på torsdagen. På måndagen ringde rektorn och sa att vikariatet blivit förlängt. I den tappningen har det fortsatt. Det är nu förlängt till sista april men vi är mitt uppe i nationella proven i svenska och det blir väldigt konstigt om jag får sluta då, men sånt är livet.

Annars har det inte hänt så mycket. Det har varit sju födelsedagar, inklusive min egen, jag har varit på några fester bl.a. varit på Kalle Bah på Bomull, druckit en massa te med min kära granne och jobbat. Spänningen i livet är verkligen otrolig! Hehehe. Vi har haft påsk samt påsklov också. Påskmiddag hos mormor och morfar, träffat syskonen och bäst av allt, min vän B kom på besök. Det blev en mycket trevlig helg... Och på tal om spänning så har detta varit en extremt lång och tråkig söndag. Fikat hos mormor o morfar ihop med mamma, hennes man och min moster, varit och handlat samt läst över 70 sidor i Anna Gavaldas "Lyckan är en sällsam fågel". Ändå har dagen smugit sig fram... Sist men inte minst kommer här en bild så ni inte glömmer bort vår härliga vinter. =-)




1 kommentarer

Anonym

19 Apr 2010 17:26

Den vintern är redan glömd.. o jag hoppas en en likadan nästa vinter med.. :-)

Kommentera

Publiceras ej