...tungt...

0kommentarer

Dagarna känns ganska tunga och har gjort ett bra tag, det är mörkt hela tiden. Mörkt när man går upp på morgonen samt när man kommer hem på kvällen och under dagen är det grått. Under tre veckor här i november var det sol endast några minuter nån enstaka dag. Förstår att fler är deprimerade på hösten än våren. Känns lite bättre nu när man fått sätta upp sina julsaker inför advent, men fortfarande mörkt. Advent piggar som sagt upp lite i mörkret. Jag har en vit stjärna på fot i köket och en lila hängande stjärna i vardagsrummet samt en röd topp med ljusslinga i. Är nöjd med mina fönster. =D

Har hänt endel under november, mammanr2 har fyllt år, mamma o hennes man har skaffat sig en kattunge och min lillasyster har fyllt 18 =O. Tyvärr blev födelsedagsfesten inte enbart lyckad...en viss viktig person kom inte, gjorde annat. Kan bara säga att ja blir väldigt väldigt besviken på människor...
Samma person har lyckats göra mig besviken flera gånger bara i november, en sak som inte alls förstås utan det är andras fel alltihopa. Hur mycket ska man behöva tåla...

Kan säga att min stackars katt Baloo undrar också hur mycket man ska behöva tåla. Mammas katt har varit på besök två gånger. Katten är i storlek som Baloos huvud och ändå hade hon mage att fräsa åt honom och vara kartig. Stackars kissen ville gå ut direkt och blev tll slut så desperat när ja inte öppnade att han hängde sig i framtassarna i balkongrutan för att kunna kika ut. Den lille fisungen va dock trevligare på besök nummer två. Då låg min kisse i fåtöljen och sov när den lille kom fram och nästan hoppade upp i fåtöljen, de stod nos mot nos nån sekund innan hon fräste åt min honom. Baloo däremot är jätteduktig, varken fräser eller beter sig illa. Duktig bebis jag har.

Nej nu ska ja gå o sova. Tagit spruta mot nöffnöffsjukan idag samt varit på studiebesök med klassen så behöver verkligen vila.

xoxo Alexandra

Kommentera

Publiceras ej