Fars Dag

0kommentarer

Helgen har varit händelserik. I fredags lyckades jag få ihop en Fars Dag-middag på restaurang med mig, min lillasyster o min mellanbror. Vi syskon hade lagt ihop så han fick en svart skjorta, en röd Allegraskål från TW samt middagen. Efter maten bowlade jag och lillebror, han vann och blev mycket nöjd. Jag spelade lite Guitar Hero hos honom och busade med kissen innan jag fick skjuts hem. :D
I går gick jag och grannen på promenad till viken och uträttade lite ärenden. På kvällen var jag, lillasyster, lillebrors flickvän samt mammanr2 E på bio i stan. Jag och E var på Stieg Larssons nya
"Flickan Som Lekte Med Elden" verkligen en superbra film, medan tjejerna var på Michaels Jacksons film. Trevligt!
Idag firade jag Fars Dag med fika i viken tillsammans med mormor, morfar, moster, mamma o mammas man. På eftermiddagen blev det födelsedagsmiddag hos M-B, gott som vanligt. Trevlig helg!
Gällande Fars Dag kan jag bara hoppas att pappa är nöjd. Svårt och veta vad han tycker ibland. När jag lade fram förslaget verkade han inte bli jätteglad direkt utan undrade om vi kunde 'lämna det öppet, se hur det blir'. I
nte dirket det svar jag trodde jag skulle få, men inte förvånande... Fast jag tror att han blev nöjd i slutändan, bara synd att inte alla syskonen kunde vara med.
Har tyvärr fått lite dåliga nyheter i veckan... Hade typ utvecklingssamtal med min nuvarande chef. Var givande att få diskutera lite problem samt få höra vad andra tycker om ens jobb. Själv tycker jag att det har fungerat bra och jag trivs. Först blev jag glad då jag fick veta att tjänsten kommer fortsätta nästa termin (är ett vik för nedsatt arb.tid) och att jag 'låg bra till' för att få fortsätta i vår. Senare under dagen fick jag veta att det finns en annan anställd som har första tjing till tjänsten och kommer att ta den. Känns hårt...hinner lagom känna mig hemma, få undervisningen att flyta och lära känna alla eleverna så tar min tjänst slut (som vanligt). Hinner aldrig riktigt skörda det jag sått, så att säga. Menmen, det verkar vara min lott inom arbetsvärlden. Glad att jag har jobb denna termin i alla fall.

Nej, nu ska jag sova. Ledig imorgon men ska försöka komma upp skapligt och få lite gjort. Måste bland annat handla till hemkunskapen på tisdag morgon.
Önskar er en trevlig vecka!
godnatt / alexandra

Kommentera

Publiceras ej