v.44 - ledig vecka

0kommentarer

Vecka 44 är det alltid höstlov och i år inföll en trevlig tradition under ledigheten. För i onsdags var jag på något som har anor sedan typ 1600-talet här i trakten...oktobermarknad :D. Cirka 200 knallar som kommer den fjärde onsdagen i oktober och sätter upp sina stånd för oss att spatsera runt bland. Dem säljer allt mellan strumpor, ballonger, godis och disktrasor. Det jag inhandlade var kryddor, strumpor, kokosbollar, vattenpärlor, munkar, gyrosrulle och kolor. Men marknaden handlar inte om vad man handlar utan om en känsla, de flesta har minnen förknippade med marknaden, kanske från när man var liten och gick med mamma, pappa, mormor, farmor eller kompisar. Man minns den där känslan av att hitta nåt man verkligen ville ha och sedan väntan på beslutet, skulle man få det eller inte. En känsla av gemenskap och tradition, det är vad marknaden handlar om, gillar det :). Gick en stund med en kompis, sen moster, kusiner och mamma och sist middag hos mormor o morfar, en bra onsdag.

En annan bra dag denna vecka var fredagen. Dagen spenderades i Linköping på Ikea med mamma och moster. Det inhandlades mängder med värmeljus, en lampa, nya glas (inte för att jag behövde nya utan bara för att dem var fina) och servetter mm. Köpte även ett par nya jeans och en vanlig svart topp. Var en bra dag :). Sen spenderades kvällen med att försöka placera ut lampan så det blev bra, vilket visade sig vara en väldigtväldigt stor utmaning. Fick hjälp av grannen, placerade lampan på alla tänkbara ställen och det blev ändå inte bra. Slutade med att mamma fick komma och hjälpa mig och då hamnade lampan uppepå min bokhylla ihop med lite glassaker, det blev jättebra till slut. 

Lördagen var rolig. Var hemma hos mig och åt med vännen A (sötpotatis, stekt fläskytterfilé, bearneisesås o sallad på babyspenat mm mums). Sedan var vi hos A med några vänner innan vi gick ner till D där Hot Shots spelade. Dem spelar rock, många låtar man känner och kan sjunga med till, dem är även roliga och är bra underhållare. Var mycket folk ute så det var riktigt lyckat! Fast det är klart, fick jag välja så är det väl några av gästerna som jag gärna hade varit utan, av olika anledningar... Apropå det...det pratas endel om hur man beter sig, att man är falsk och snackar skit. Möjligt att jag också upplevs så, men det jag säger om folk kan jag säga till dem. Jag försöker vara som jag är och gillar man mig inte så visst, då behöver ni inte umgås med mig. Men men nu får man ju inte alltid som man vill, och det blev ju en lyckad kväll i alla fall!

Tack vänner, familj, kusiner och syskon för en trevlig vecka!
kram Alexandra

Kommentera

Publiceras ej