Äntligen sommar

0kommentarer

Den här veckan har äntligen inneburit att sommaren har kommit. Har suttit ute i solen och läste, var varmt och skönt.  Har varit ganska kallt, regnigt och grått på sista tiden (både vädermässigt och sinnesmässigt). Midsommar hade vi tur, det bara kom lite regn så vi kunde ändå vara ute och göra midsommarstång med blomsterkransar. Firar midsommar hemma hos mamma (sedan 15 år tillbaka, innan dess firade jag med pappas familj) med elva andra personer, jag agerar kock, diskare, uppassare och servitris. Den enda midsommar vi inte firat där under dessa år, var jag ensam, inte någon direkt viktig högtid för mig, men gillar att laga mat så glad att jag har en uppgift.

I lördags grillade jag med granne F på gården och idag med granne K (av henne fick jag ett chokladfondueset från hennes Stockholmsresa, tack, den ska vi använda!), bra med en grill på gården synd bara att inte alla grannar uppskattar den utan klagar. Igår fick jag låna ett busskort så jag tog en tripp till Norrköping. Gick på stan och shoppade lite småsaker. Hade sådan tur att lillebror F kunde träffas så vi åt lunch på en Thai-restaurang ihop. Trevligt och gott! Blev lunch ute idag med, men på hemmaplan med S, som ringde kvart i tio i morse (och ja, hon väckte mig).

Ska gå och lägga mig nu, för imorgon halv elva kommer mamma och hämtar mig för en tripp till mormor och morfar, lite handel samt lunch med mjölk och jordgubbar.
Godnatt

Kommentera

Publiceras ej