Helgen

1kommentarer

Helgen började med en personalfest på Åbäcksholm med lekar, grillning och trevligt sällskap. Det var jättekul. Tack festkommittén!!! Ungefär hälften av oss gick sedan vidare till D i Viken för dans och drinkar. Trevligt! (Tyvärr var det inte bara folk där som jag gillar vilket gjorde kvällen lite jobbig, men så är det ju för de flesta människor, man kan ju inte gilla alla.)

Nationaldagen började med fika hos moster (efter ett äpple till frukost, försov mig nämligen). Trött efter fredagens galej men trevligt med en pratstund med mamma, moster, mormor och morfar. På eftermiddagen åt jag middag med mamma nr2 på M. Fint efter renoveringen, god mat och trevlig personal. Kvällen tillbringades med tv, dator och grannen.

På tal om grannar måste jag säga att det har blivit lite jobbigt att bo i vårt annars härliga område. Har två nyinflyttade grannar, en ung tjej och en äldre kvinna. I början förde tjejen ganska mycket liv, jag med många blev irriterade, vilket även den äldre kvinnan blev. Efter en varning blev det lugn o ro igen. Men det var kortvarigt, för den äldre kvinnan har tydligen bestämt sig för att tjejen inte ska få bo kvar. Hon klagar på precis allt. Är jobbigt för oss andra också då kvinnan gnäller till oss. Ärligt talat, klarar man inte lite ljud så ska man inte bo i ett lägenhetsområde, då får man för fasen bo ensam på landet eller nåt. Man måste kunna ha vänner på besök och sitta ute och prata efter kl.22.  =@ Jaja, nu har granne F skickat ett mail till hyresvärden och berättat sin version, även jag skrev på. Får hoppas det blir slut på dessa dumheter nu. =-/

Nu ska jag försöka njuta av söndagens slöa känsla.
// Alexandra

1 kommentarer

F R I D A

07 Jun 2009 13:20

Är sjukt trött på denna dramatik! Fast lite roligt är de allt. Att hon kommer på nya saker hela tiden!

Kommentera

Publiceras ej