Händelserikt

0kommentarer

Tycker oftast att jag inte gör så mycket men nu har det varit fullt upp. I torsdags gick jag redan kl.15 från jobbet för att fika med fd kollegor. Vi hamnade på restaurang istället så det blev toast skagen och en äppelkaka. Några av oss satt i över 3h. Var välbehövligt. Mycket prat om allt vi lärare måste stå ut med, hur yrket förändrats och undringar om hur mycket man kommer orka. Känns lite tröstande att även såna som jobbat länge har dessa funderingar. Känner mig inte så ensam samt att jag inser att det kanske inte bara är att det är fel på mig utan att det är ett tufft jobb.
 
I fredags hade vi en bra dag på jobbet. Två lektioner med jobb innan det var dags för belöningen efter läsprojekt. År 4-5 röstade fram fyra filmer och så valde vi lärare ut två. Så jag såg Frost och Åsa såg Husdjurens hemliga liv. Trevligt! Efter jobbet hade jag tänkt gå och fika men de stängde så efter lite lufsande i centrum gick jag till pappas verkstad. Fick vänta en stund sen satt jag och tittade på medan han och Tommy jobbade. Gick en sväng med Rocky. Sen gick Tommy och jag ut och åt, gick hem till honom och drack lite vin. Skulle se film men det gick inte så bra, trötta och så pratade vi så mycket att vi inte såg så mycket av filmen. Blev en snabb drink på krogen innan jag gick hem.
 
För igår var det dags för min julklapp, jag pekar och mamma betalar. Men först blev det fika hos lillebror för att titta på hans nya sällskap, en mycket söt liten grå kattunge. Ojoj blev helt kär. Känns bra att han har sällskap, som jag sa till honom, svårt att ha ångest med en varm gosig katt på bröstet. Därefter blev det några timmar på stan. Trevligt! Blev en klänning, tights, vas, nagellack, blomma till vasen samt mat. Conny och Majbritt var hos Elin under tiden men de följde med och åt. Blev en tripp till Mirum där vi hittade en asiatisk buffé som var jättebra. 
 
Kvällen spenderade jag på krogen med Tommy och två av hans vänner. Var inte meningen men blev så, trevligt och jag drack en hel del. Var glad, lite smålullig vilket var skönt, bra musik och trevligt sällskap. Sen helt plötsligt fick jag ångest. Försökte andas bort det men fick gå ut och sätta mig en stund. Ganska snart gick vi hem till Tommy istället. Ångesten höll i ett bra tag. Men vi somnade i soffan och när jag vaknade vid 3 var den borta. Märkligt. Förstod inte riktigt vad som hände liksom. Men inte första gången. Ett bra veckoslut har det varit iaf!
Imorgon börjar min nya elevassistent. Lite orolig för att det ska bli tufft nu, testande och att jag ska få ta mer skit, men håller tummarna. Det kommer bli bra!!
#skolanförst, Asiatisk buffé, Shopping, familjen, julklappar, katter, lärare, vänskap, ångest,

Kommentera

Publiceras ej