Sista veckan

0kommentarer

Den började inte så himla bra, den här sista veckan innan jullovet. Vaknade i måndags med ont i halsen och rejält förkyld. Gick till jobbet men blev sämre under förmiddagen. Då eleven var sjuk sa Petrus till mig att åka hem. Hade haft ett litet möte med chefen där jag kort sagt att något måste förändras för jag kommer inte orka annars samt att det måste fixas med ny elevassistent. Varit och jobbat betydligt sjukare men kände mig sliten och så förkylningen på det så jag åkte hem. Låg på soffan från elva tills sovdags vid tio. Var skönt. 
 
På tisdagen när jag kom till jobbet, klassen har slöjd första passet, så.hade de skrivit ett gulligt meddelande på tavlan. De är bra söta ibland :-)
 
 
på tisdagar har vi bild sista timmen. Den här veckan skulle de göra klart sin vinterbild samt göra en bild till vikingatiden medan vi lyssnade på musik. Vi har förut arbetat med att teckna med blyerts. Hade behov av terapi så gjorde en egen bild. Ville dessutom visa barnen varför jag påpekar att de ska arbeta med olika pennor och jobba med skuggor. Blir stor skillnad.
 
 
 
Gjorde den efter en bild på Erik. Har tyvärr legat av mig men som en elev sa "det är ju iaf en bebis" :-P 
 
 
Dags att sova inför sista arbetsdagen innan jullovet... Måste erkänna att jag har ångest inför det. Är så trött och så ska man vara glad, spexa inför eleverna, säga adjö till Petrus som blivit både en bra kollega och vän, samtidigt som jag har massa jobb att göra, är orolig inför terminsstarten, när blir det en ny elevassistent, hur det kommer fungera och i vilket fall kommer det bli tyngre för mig första tiden. Mycket oro. Och ångest. Så trött.
Arbetsmiljö, Bild, Oro, Teckna, fasters älskling, lärare, stress, ångest,

Kommentera

Publiceras ej