helgen 9-11/10

0kommentarer

Så här har helgen sett ut:
 
Fredag. Träffade lillebror och Eva efter jobbet, åt middag ihop. Blev inte så mycket seriöst pratande men lite med Eva. Gick och handlade och sedan tog jag två cider på verandan. Gick hem runt halv sju och däckade i soffan direkt, så himla trött. Sov ungefär en timme. Började se en film, somnade väl ungefär efter halva. Sov minst 1,5h kanske 2h. Sedan började jag se en annan film. Efter en timme stängde jag av och gick och lade mig. Sov typ 1 till halv 11 med några avbrott för att släppa in katten och ge honom mat.
 
Lördag. Gick upp runt 11, ville inte överge katten i sängen. Tränade några minuter med min kettlebell. Betalade räkningar och slog in paket. Så åt jag frukost, duschade och gjorde mig i ordning. kl.14 var det dags för födelsedagskalas hos mamma. Det var mamma, Conny, moster, Connys mamma, mormor, morfar, Elin, Tobbe, Nils, Eva, pappa, Kerstin och jag. Mamma bjöd på sallad och tårta. Av mig fick hon en katt i metall (Gittan hade köpt en likadan men större) samt en vinluftningsgrej (man håller den över glaset och häller vinet genom den, så luftas det). Tio i fem upptäckte jag att klockan var mycket och gick hem. Kvart i sex stod jag utanför redo att åka på fest hos Alex. (hon fyller år på onsdag, fick en skål med ett ansikte på, Mumsande. Båda presenterna finns att köpa på Bluebox.se). 
 
Vi drack drinkar, fick snittar, lekte charader (hatar men gick ok) och "med andra ord" vilket var roligt. Vid tiotiden åkte vi ner till nattklubben och såg striptease (eller såg ett huvud iaf, för mycket folk stod i vägen). Vi fortsatte dricka och så dansade vi. En rolig grej som hände var att en kille som jag undervisade på gymnasiet kom fram och pratade med mig. Han tyckte jag var en bra lärare och vi pratade om den tiden samt vad han gör nu. Var kul. Annars var det lite jobbigt. Jag var lite försiktig med alkoholen först, kände att det nog lätt skulle kunna spåra ur och att jag bara skulle bli ledsen eller nåt. När kvällen började lida mot sitt slut så drack jag drinkarna lite snabbare men blev inte mer än lätt berusad, hade dock varit skönt med en rejäl fylla dvs några timmar i glömska. Alltså kvällen var helt okej, men försiggår alldeles för mycket i min hjärna för att jag ska kunna ha riktigt roligt. Är roligt att träffa folk och jag uppskattar att slippa sitta själv, meeen samtidigt så tar det så mycket energi och det är något jag verkligen inte har mycket av. Blir extra jobbigt när man umgås med folk som inte vet något (bara Alex som gjorde), måste liksom försöka vara normal.
 
Söndag: Sov typ 3-11 men var vaken ofta, släppte in katten, släppte ut katten, släppte in katten och så några toabesök. Kände mig verkligen inte utvilad men var inte bakis, lite huvudvärk men tror det mer berodde på sömnen. Varit hos mormor och morfar på fika och så åkte vi och handlade. Sedan har jag och Baloo mest legat i soffan, sett "Lilla huset på prärien" samt sovit samt sett slutet på "The Maze Runner". Och nu sitter jag här. Dricker juice och äter choklad. Hur trött som helst trots helgens många timmars sömn....och snart börjar en ny vecka...godnatt
Bluebox, ensamhet, familjen, födelsedagsfest, trött, vänner, ångest,

Kommentera

Publiceras ej