grön swirl onsdag

1kommentarer

 Denna dag började verkligen inte bra. Hade ont i huvudet när jag vaknade. Var i tid till bussen men när jag kommer ner sitter det en sopsäck över skylten och en lapp där det står att hållplatsen är ur bruk. Det var flera som stod vid hållplatsen och ingen visste att bussen inte skulle komma förbi. Var bara till att traska ut till nästa hållplats som ligger typ 10min bort. Sjävlklart missade vi bussen, såg den köra iväg. Var 1,20h till min nästa buss skulle gå så ringde en kollega och fick åka med henne tack och lov (de andra skulle åka express och behövde bara vänta 20min). Kollade fb och tidningen, men där stod inget om flyttningen av hållplatsen. Det stod på vår kommunens hemsida samt på östgötatrafikens hemsida, men där lades det ut 14.34 igår. Så tycker det har varit väldigt dålig information, var grymt irriterad!
 
Men nu släpper vi det och deltar i Karins Gröna Onsdag istället. Jag har gjort två typer av drag marble. Medan lack nr1 är nymålat droppar man lack nr2 på nageln och drar ut det med typ pensel eller tandpetare. Det blev swirlar, på tummarna täcker de hela naglarna medan de på de andra naglarna bara är på tipparna. 
 
Färgerna låg tyvärr lite närmre varandra i nyans än jag trodde så det syns inte så tydligt, men ena lacket är väldigt fint glittrigt så blev en cool effekt ändå. Basen är Isadora - In the army och swirlarna är gjorda med Smitten Polish - Enchanted Forest.
 
 
 
 
 
Var tyvärr svårt att få till en bra bild. Sista bilden är den som är mest lik verkligheten. Gillar verkligen glittret =)
Enchanted Forest, Isadora - in the army, Smitten Polish, grön onsdag,

1 kommentarer

Karin || Vacker & Underbar

25 Nov 2015 21:33

Jättefint!
Trist med bussen! Jag tog den från stationen idag så missade den tack och lov inte...

Svar: Tack! Älskar Enchanted Forest! Ja bussen irriterar mig fortfarande. Får gå ut till rondellen några morgnar nu, jättekul kl.06.15! Ja, stationen går den ju alltid från, synd att jag bor i andra änden.
Alexandra

Kommentera

Publiceras ej